Više od 50 učesnika sa partnerskih univerziteta iz Albanije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore učestvovalo je na dvodnevnoj online radionici koja je održana od 23. do 24. januara. Ovo je bila treća radionica posvećena unapređenju digitalne tranzicije sa srednjeg na visoko obrazovanje.
Radimo na razvoju Mape puta za inkluzivnu digitalnu tranziciju i e-pristupačnost za upravljanje srednjim školama, učenike sa smetnjama u razvoju (SWDs) i njihove roditelje u vezi sa digitalnom tranzicijom sa srednjeg na visoko obrazovanje.
Na početku druge godine Hawking projekta, nastavljamo da učimo, unapređujemo naše vještine i stvaramo nove perspektive i temelje u oblasti inkluzivnog obrazovanja za sve.
Naši partneri sa Univerziteta Madeire i Univerziteta u Nikoziji podelili su svoja znanja, informacije i dobre prakse u vezi sa sledećim temama:
- Premošćivanje jaza: Tehnologija i pristupačnost u obrazovanju
- Digitalni alati u službi inkluzivnog obrazovanja: Dobre prakse
- Inkluzivna digitalna tranzicija i e-pristupačnost – Kreacija Mape puta
Ovo je bila odlična prilika za predstavnike svake zemlje da rade zajedno, diskutuju o relevantnim temama i pripreme Mape puta za premošćivanje razlika u obrazovnim sistemima Albanije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
Projekat HAWKING je prilika da razgovaramo više o jednakosti, pravičnosti, međusobnoj podršci, digitalnoj tranziciji, prilikama i mnogim drugim važnim temama koje se tiču učenika sa posebnim obrazovnim potrebama.
Radionica je organizovana u okviru HAWKING projekta. Cilj projekta je poboljšanje podrške osobama sa invaliditetom u pristupu visokom obrazovanju, posebno na Zapadnom Balkanu, te da se premosti praznina u digitalizovanom obrazovanju i da se pruži podrška studentima ranjivih kategorija (sa fizičkim ili mentalnim invaliditetom), od kojih mnogi ne nastavljaju sa fakultetskim obrazovanjem uprkos svojim talentima.
Projekat koordinira Univerzitet Crne Gore, dok su partneri na projektu: Univerzitet Adriatik, Crna Gora; Univerzitet u Tuzli, BiH; Univerzitet u Bijeljini, BiH; Univerzitet u Istočnom Sarajevu, BiH; Univerzitet u Valoni, Albanija; Univerzitet Korča, Albanija; Univerzitet Necmettin Erbakan, Turska; Visoka škola za obuku nastavnika i poslovne informatike – Sirmijum, Srbija; Western Balkans Institute, Srbija; Organizacija amputiraca UDAS, BiH; Pedagoški centar Crne Gore; Univerzitet u Nikoziji, Kipar; Univerzitet u Mariboru, Slovenija; Univerzitet Madeira, Portugal.
Komentariši