Састанак и студијска посјета HAWKING партнера у Фунцхалу, Мадеира, одржани су од 18. до 20. новембра 2024. године.
Осим евалуације пројектних активности, укључивања у заједничке дискусије и припреме за предстојеће радионице у Босни и Херцеговини, Црној Гори, Кипру и Албанији, упознали смо се са дигиталном транзицијом у образовном процесу на Мадеири и како Мадеирин мото “Мадеира припада свима” заиста дјелује у стварност.
Првог дана дочекали су нас у Дирекцији за технолошке услуге и иновативна окружења за учење. Наши домаћини су били врло отворени дијелили су информације о дигиталном развоју основног и средњег образовања. Дјеца од предшколског узраста имају приступ дигиталним технологијама и приступају учењу и стицању нових знања на креативан начин. Сигурност на интернету и подршка студентима су од примарне важности.
Наш партнер са УНИЦ-а – Универзитет у Никозији, Кипар, представио је интерактивне методе презентације како би се разговарало о свим могућностима подршке студентима са посебним потребама.
Другог дана, партнери HAWKING-a примљени су у Регионалном секретаријату за образовање, науку и технологију, конкретно у ‘Одјелу приступачности и помоћне технологије’, који ради инспиративан посао у дизајнирању, развоју, промоцији и ширењу технологија подршке или иновативних технолошких искустава за дјецу, студенте или друге са инвалидитетом, сметњама или другим посебним образовним потребама.
Основна идеја је осигурати инклузију као принцип свих демократских образовних институција. Систематски приступ и међусекторска сарадња су кључ успјеха.
Састанак и студијска посјета у Мадеиру реализовани су у оквиру пројекта HAWKING. Циљ пројекта је побољшање подршке особама са инвалидитетом у приступу високом образовању, посебно на Западном Балкану, те да се премости празнина у дигитализованом образовању и да се пружи подршка студентима рањивих категорија (са физичким или менталним инвалидитетом), од којих многи не настављају са факултетским образовањем упркос својим талентима.
Добре праксе инспиршу!
Све информације о пројекту доступне су на пројектном веб сајту
Оставите одговор